Thursday, February 12, 2009

demam kaspersky 2009

kelakar mengenangkan telatah kawan-kawan di ofis semalam.semua orang sibuk mengupload internet security kaspersky 2009.sehari suntuk semua jiran-jiran berhampiranku sibuk dengan
1-yang ko punya dah hijau belum?aku merah lagi
2-cik man,naper ni?dari tadi dok kat 99%...dia tak nak g 100 %
3-cik yah,k.mimi tak berani buat.cik yah reti?cik yah buatkan la...
4-berapa korang beli ni?boleh guna untuk berapa orang?nak jugak lah
5-haaaa....tu dia!trojan ada,worm ada,brontox pun ada.lumayan2
6-korang dah kena tipu ni,patutnya lesen ni untuk 365 hari,naper 345 hari je ni?
7-cik yah,dah ok dah.laptop ni dah laju skit
---dan bermacam-macam dialog lagi sambil2 aku mengemas hutan simpan (a.k.a meja aku) yang ada kat depan aku ni.macam comel giler-ayat2 diatas dituturkan oleh pensyarah2 CFS.disebabkan kaspersky 2009 yang asalnya dibeli oleh 3 orang staf,demamnya merebak laksana demam AF.semua bercakap pasal mahu beli antivirus.tiba2 saja semua laptop dan pc jadi lembap semacam sebab tiada antivirus jenis ini.aku gelak sendiri.ini salah satu sebab kenapa aku sayang sangat CFS.
tersenyum sendiri.

No comments: