Friday, April 9, 2010

=)

salam sejahtera adik2 n kawan2 yang sudi membaca
fuhhhhh...lama sungguh tidak menulis.sebenarnya memang tiada niat langsung mahu menulis.kerana tiada yang sangat2 menarik untuk dikongsi.tapi memandangkan hidup yang agak sunyi minggu ini (housemate & ofismate masing2 menghilangkan diri).maka apa kata kita merapu sepatah dua kata.
mulai 1 mac aku memulakan kerja di tempat baru.sampailah ke hari ini aku masih belum memulakan apa2 kuliah.kata pn mimi (penyelaras sains), kelas hanya akan bermula 3 mei.lama lagi tu dan masa yang lama tu sedikit sebanyak telah menumpulkan skil ku yang kononnya amat tajam ini =)
lama tidak membebel pada student menjadikan aku kelu hilang ceria.mungkin disebabkan simpanan pahala yang tidak bertambah2, menjadikan aku sangat tidak bermotivasi dan sendiri merasakan diri sangat membosankan.ditambah lagi bila moksu ke dhaka lagilah kelam kabut hidup. (baru k.yah merasa peritnya hidup ki--berseorangan di tempat orang, yg mungkin masih belum dapat menandingi kesunyian ki masa mula2 di london dulu..maaf kalau setakat ini, k.yh hanya mampu berkata).
terfikir sendiri apa akan jadi kalau tiba2 kereta2 ku [ =) ] meragam. siapa yang nak dipanggil? haha..satu soalan yang pasti dijawab mudah oleh ma, 'tulah sebabnya orang suruh kahwin'..hehe..baik ma.usaha akan digiatkan tahun ni.sabar ya..
untuk minggu ni, selain dari moksu yang dengan terpaksanya menerima arahan last minute untuk ke dhaka, kedua2 ofismate juga tiada.seorang menghabiskan cuti tahunan dan yang seorang lagi menghabiskan m.c, kena denggi.jadinya di rumah seorang, di ofis juga seorang. nasib baik lah aku kena juga mengisi minyak, membayar tol, membeli lauk mentah (rajin pula memasak bila dok sorang2 ni), membeli suratkhabar, mengservis kereta2ku, dan menapau makan tengahari, dapat juga aku bercakap dengan makhluk Tuhan bernama manusia.kalau tidak rasa2nya perlu aku belajar bercakap dan belajar mendengar untuk kembali berkomunikasi dengan orang2 di sekeliling.
cepat2 lah kembali ke k.l semuanya.

p/s: cuba2 dengarkan satu lagu yang korusnya berbunyi 'when i get older i will be stronger'. d chorus suits us =). dinyanyikan oleh rakyat somalia (K'naan) dan liriknya sgt2 menyentuh hati. moga kita terasa...d title of d song is Wavin' Flag. moga Somalia setenang Malaysia..

No comments: